Translate our blog in your language.

Onze komende reis vanaf 3 mei

Vanaf 3 mei: Noord Thailand, Laos en Cambodja

Wie zijn wij?

Wij zijn Henk en Jacqueline en wonen sinds 2012 op Bali. Wij gaan graag op ontdekkingsreis in Indonesie en andere landen in Azie

Welkom op ons blog

Aantal pageviews t/m vandaag

Totaal aantal pageviews t/m vandaag

Hot news

Een mijlpaal: Woensdag 23 december 2020
300.000 vieuws.

Translate our blog in your language

vrijdag 3 mei 2024

Van Bali via Singapore naar Bangkok

Link: Reis Laos - van 12 mei t/m ……..

Link: Reis Noord Thailand - van 3 t/m 12 mei

Dag 1

Het is donderdag 2 mei en we zijn in Sanur en dat ligt in de buurt van het vliegveld. Op dezelfde dag van huis naar het vliegveld is 4 uur met de auto en dat met het risico dat we in de file komen dus dat doen we niet. Vandaag een dag vóór vertrek naar Sanur en dan morgen met de Grab naar het vliegveld.

Het is vrijdagmorgen 3 mei. We hebben niet echt goed geslapen. Dit lag niet aan het bed of de kamer maar meer aan de buren. In deze eet- en drinkgelegenheid speelde tot 23.00 uur een lifeband. De muziek was niet verkeerd maar van slapen kwam het niet. En toen de muziek was gestopt besloten onze buren stevig luidruchtig na te kletsen. Dit beetje slaaptekort halen we wel weer in. Het is tegen acht uur en het ontbijtje hebben we al achter de kiezen. We checken uit en bellen de Grab. Die staat al om de hoek dus kunnen we snel instappen en naar het vliegveld rijden. Ingecheckt hebben we al on-line dus hoeven we alleen nog onze bagage af te geven bij balie B18. De lange rij wachtenden kunnen we zo voorbij lopen. We geven onze koffertjes af en krijgen de instapkaarten die we ook al on-line hebben ontvangen. Snel gepiept. De hoogste tijd voor een cappuccino. De wachttijd gebruiken we om bustickets te boeken zodat we later Thailand weer kunnen verlaten. Retour- of doorreistickets worden gecontroleerd bij binnenkomst van Thailand (Info internet). Zonder deze tickets mogen we Thailand niet in. Het is tegen half 11 en we lopen naar Gate 8. Even later kunnen we boarden. We hoeven niet in de rij en we kunnen gelijk doorlopen door de slurf naar het vliegtuig. Het is druk met landen en opstijgen en zodoende vertrekken we drie kwartier later dan gepland. Na 2 1/2 uur vliegen landen we op Changi Airport (Singapore). Op naar de volgende vlucht om half 4 maar dat loopt ff anders. Doordat de crew niet compleet was (de piloot heeft zich waarschijnlijk verslapen in zijn siesta) vertrekken we pas om 17.00 uur. In volle haast beent hij zich door de wachtende passagiers om snel achter de knuppel te gaan zitten. We gaan de lucht in en onderweg zijn de in het zonnetje gezette wolkenpartijen prachtig. Net na zessen landen we op Suvarnabhumi, de luchthaven van Bangkok. Voordat we onze bagage van band 18 kunnen ophalen, eerst door de immigratie voor de visastempel in ons paspoort. Retour- of doorreistickets worden niet gecontroleerd maar we konden het risico niet nemen. Het is niet druk dus is het visumstempel snel geregeld. Naast de bagageband staat een ATM, erg handig want zonder een stapeltje Thaise Bath komen we niet ver. De eerste koffer komt erg snel maar de tweede is één van de laatsten. Als we weer compleet zijn lopen we naar de taxistandplaats voor een taxinummer via de automaat. We trekken nummer 30. Even later komt de groengele taxi aanrijden en hij parkeert hem in het vak no. 30. Dat is ‘m. We leggen onze koffertjes in de achterbak en vertellen hem waar we heen willen. Hij kent het hotel niet maar na vragen aan de overkant weet hij wel waar het is. Onderweg probeer ik zoals altijd wat social talk. Dit valt niet mee omdat hij geen gebrekkig engels spreekt maar heel erg gebrekkig. Ik heb op Bali geleerd om te vragen waar iemand woont, hoeveel kinderen hij heeft en wat zijn leeftijd is. Hij is 70 en heeft twee kinderen en zijn vrouw komt uit Chiang Rai. Fijn om te weten. Hij vertelde me dat hij de eerste anderhalf jaar niet dood mag gaan omdat hij over 1 jaar en vier maanden met pensioen gaat. Ook fijn om te weten. Om 21.30 uur staan we voor de deur van het hotel ATC Residence. We checken in..erg vriendelijke host…een prima kamer maar de AC is luidruchtig. We blijven hier tot morgenmiddag om dan om 17.30 de nachtbus vanaf de nabij gelegen busterminal Mochit naar Chiang Mai in het noorden te nemen.

Erg frisjes aan boord

Klaar voor vertrek naar Bangkok

Eerst een taxinummer trekken uit de automaat
Taxi no. 30 staat klaar
De eerste koffer is er snel