Translate our blog in your language.

Onze komende reis vanaf 3 mei

Onze komende reis vanaf 3 mei
Vanaf 3 mei: Noord Thailand, Laos en Cambodja (klik op de foto voor het reisverslag)

Wie zijn wij?

Wie zijn wij?
Wij zijn Henk en Jacqueline en wonen sinds 2012 op Bali. Wij gaan graag op ontdekkingsreis in Indonesie en andere landen in Azie

Welkom op ons blog

Welkom op ons blog

Aantal pageviews t/m vandaag

Aantal pageviews t/m vandaag

Totaal aantal pageviews t/m vandaag

Hot news

Een mijlpaal: Woensdag 23 december 2020
300.000 vieuws.

Translate our blog in your language

dinsdag 10 juli 2012

Plastic

De vogels en de geiten van de Balinese buurman fluiten en blèren me het bed uit. Een mooie dag lonkt weer. Het is 07.15 uur en de temp. is 22,4 graden. Ik kijk naar buiten en zie mistflarden. Ik trek mijn neus omhoog want ik ruik een brandlucht. Dus geen mist maar rook. De afgelopen nacht is de vuilnis weer opgestookt en dat blijft hangen omdat het windstil is. Och, ook daar zijn we al aan gewend. Trekt wel weer op. Cultuur!
Gisterenmorgen heb ik de metselaar verteld dat de waterbak lek is. Hij reageerde heel relaxed met een glimlach:"Hoe kan dat nou?" Ik begrijp het niet? Ik heb hen trachten te vertellen dat plastic toch beter is dan tegels. Daar heb ik het maar bij gelaten. Dit kostte al teveel energie. Ik heb hem weer een nieuwe klus gegeven en de dag was weer opgestart. Na een bakkie koffie ben ik met de poetsvrouw Iluh achter op de scooter naar de dorpsbouwmarkt gereden want op aanwijzingen van haar kon ik daar wel sterk plastic kopen. En ja hoor dat klopte. Alleen de kleur was blauw en ik wilde eigenlijk zwart. Maar het zag er goed dik en sterk uit. Dus dan maar blauw. Nadat het stof van de rol was verwijderd, sneed de goedwillende dame aldaar 5 meter ervan af. En terug naar huis. Plastic in de bak gelegd en gevuld. Zag er goed uit maar na een klein halfuurtje zag ik weer enige sporen van nattigheid. Eerst dacht ik dat het gemorsd water was maar dat was meer om mezelf voor de gek te houden. Jacqueline was inmiddels naar Negara gegaan voor boodschappen en bij haar terugkomst kon ik haar vertellen dat de bak nog steeds lekte ondanks het plastic."Hoe kan dat nou?"."Ja weet ik veel, ik snap het ook niet meer". Ik de bak weer leeggeschept met een emmer. Na afloop pijn in de rug. En het plastic er weer uit. Tegen het licht gehouden en toen kwam de bekende aap uit de mouw. Vol met kleine gaatjes. Het leek wel of de muizen erin gehuisd hadden. Conlusie: Altijd alles controleren op kwaliteit want het kan wel eens een product zijn wat al wat langer in het schap heeft gelegen (stof op de rol) en aan de vertering onderhevig is. Vandaag ga ik op zoek naar een product om de bak in te smeren met één of andere rubbercoating. We zullen het zien of we het kunnen vinden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten