Translate our blog in your language.

Japan Kanto and Tohuku

Japan Kanto and Tohuku
Onze reis naar Noord Japan: Tokyo-Kanto-Tohuku (klik op de foto)

Wie zijn wij?

Wie zijn wij?
Wij zijn Henk en Jacqueline en wonen sinds 2012 op Bali. Wij gaan graag op ontdekkingsreis in Indonesie en andere landen in Azie

Welkom op ons blog

Welkom op ons blog

Aantal pageviews t/m vandaag

Aantal pageviews t/m vandaag

Totaal aantal pageviews t/m vandaag

Hot news

Een mijlpaal: Woensdag 23 december 2020
300.000 vieuws.

Translate our blog in your language

zaterdag 27 mei 2017

De generator

Zaterdag 27 mei 2017
Methos heeft rond zessen de generator aangezet zodat iedereen zijn telefoons en andere apparaten kan opladen. We horen de generator pruttelen....dat gaat niet goed.
We krijgen nasi goreng voorgeschoteld.....morgen vis. We zijn klaar met eten als de generator begint te pruttelen. Problemen...dat is duidelijk. Het opladen wordt onderbroken. We laten alles maar op tafel liggen en we zien wel. Er wordt druk gesleuteld maar het lukt niet om 'm op gang te krijgen. We liggen al te bed als ik na een half uurtje nog eens ga kijken. Ik slinger me met een zaklamp over de planken van de hut naar het looppad en zo naar de tafel waar de opladers liggen. Niets is opgeladen. Het is niet gelukt om 'm weer aan de gang te krijgen.
We worden al vroeg (5 uur) gewekt door het prachtige geluid van de vogels. Het zijn vooral kakatoes en papegaaien die we horen. Het is rond zevenen. Tijd voor het "ontbijt".....doeriancake met thee...en een banaan. De vrouw des huizes is al vis voor de lunch aan het schoonmaken. Ze zien er goed uit! Een gestreepte en een rode zijn reeds ontdaan van de ingewanden. Methos begint te sleutelen aan de verroeste generator. De moeren zitten vast en er zit water in de machine. Dat wordt niks en dan breekt er ook nog iets af. Over en uit! Hij zegt dat hij in het dorp verderop nog een generator heeft. Laten we het hopen. Hij zal best wel wat regelen want het is ook zijn eigen belang want zijn telefoon is ook leeg. Gelukkig is de batterij van mijn ipad nog niet op dus ik kan nog wat schrijven. Terwijl Jacqueline op bed ligt ben ik aan de wandel gegaan naar het dorp. Spelende kinderen, de school is al uit en een paar vrouwen zitten onder een boom. Ik loop verder over het betonpad naar het volgende dorp. Aan de rechterkant het golfplatenkerkhof en hé aan de andere kant een mast met gsm ontvanger. Zou het dan toch? Een meisje zit op een gammel bankje onder een boom te spelen met haar smartphone. Ik vraag of er signaal is en ook internet. "Ada". We zullen het zien.
Ik loop terug naar de homestay en ik hoor Methos roepen dat er stroom is. Hij heeft de generator uit het dorp al gehaald. Zo...snel alles opladen voor morgen als we gaan snorkelen.
We zitten wat te babbelen met Methos als er geroepen wordt dat het eten klaar. Het wordt gebracht waar we zitten. Twee vissen, heerlijke overgoten met een bumbu. Een bord groenten, boontjes met wortelen. Een bord tempé en een te grote kom rijst. Het smaakt voortreffelijk. Tijd om uit te buiken in de hangmat.
In de middag loop ik weer naar het tweede dorp in de hoop een internet signaal te kunnen ontvangen. Vlakbij de mast zet ik mezelf op een op een langs de kant liggende plank op twee afgezaagde boomstammen. Er is wel gsm signaal maar het internet is mini-minimaal. Het lukt niet te bloggen. Helaas. Terug naar de hut en badderen dan maar. De avond valt met een prachtige zonsondergang.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten