Translate our blog in your language.

Onze komende reis vanaf 3 mei

Onze komende reis vanaf 3 mei
Vanaf 3 mei: Noord Thailand, Laos en Cambodja (klik op de foto voor het reisverslag)

Wie zijn wij?

Wie zijn wij?
Wij zijn Henk en Jacqueline en wonen sinds 2012 op Bali. Wij gaan graag op ontdekkingsreis in Indonesie en andere landen in Azie

Welkom op ons blog

Welkom op ons blog

Aantal pageviews t/m vandaag

Aantal pageviews t/m vandaag

Totaal aantal pageviews t/m vandaag

Hot news

Een mijlpaal: Woensdag 23 december 2020
300.000 vieuws.

Translate our blog in your language

dinsdag 23 juli 2013

De kapper

We laten het National Park Tangkoko, met al zijn prachtige flora en vooral fauna, achter ons. Achter in een pick-up zijn we naar het busstation van het dorp Tangkoko gereden. Daar zijn we overgestapt op de publieke bus naar het busstation "Paal 2" in Manado. Daar zijn we wéér overgestapt op een "Mikroletje" naar de "Pasar 45" en daar wéér overgestapt  op een "Mikroletje" naar hotel Celebes. Een kamer hadden we al telefonisch geboekt dus dat was simpel.....even wachten want ze waren nog aan het schoonmaken. We hebben de rugzakken op de kamer gezet en zijn op zoek gegaan naar een kapper want dat was hard nodig. Kappers genoeg daar maar bijna allemaal bomvol met föhnende vrouwen. Bij één kon ik gaan zitten maar om me heen kijkend en lopend op mijn flip-flops door een laag haren kreeg ik het gevoel van: "het is hier anders". Maar goed de schaar ging er even goed in totdat Jac. achter me riep: " Joh...hier zitten allemaal travestieten". Toen ben ik nog beter naar zijn/haar gezicht gaan kijken en toen hij/zij begon te praten wist ik het zeker. Maar desalnietemin heeft zij/hij mijn haardos aardig gereduceerd. Bij ons eerste bezoek een aantal dagen geleden hebben we een onderwaterbehuizing besteld voor onze Canon G15. "Hebben we niet op voorraad maar we kunnen 'm bestellen in Jakarta". Oké prima kunnen we 'm dinsdag (vandaag) ophalen. Hij die gozert van de toko ging gelijk bellen en ja hoor geen probleem.
Wij vandaag daarheen....."sorrie ya maar we hebben 'm nergens kunnen vinden". Weer een staaltje van Indonesische onbetrouwbaarheid. Jammer want we gaan morgen naar Pulau Siladen om te snorkelen. Omdat onze andere onderwatercamera stuk is kunnen we geen vissen kieken.
We hebben onze teleurstelling maar afgereageerd door vis te gaan eten op de grote levendige vismarkt. 
Achter in een pick-up naar Tangkoko
Zelf de rugzakken op het dak leggen
Hier is het anders dan anders
Foto boven: Velen zijn me voor gegaan....                  Foto onder: onze vis in voorbereiding

Geen opmerkingen:

Een reactie posten