Translate our blog in your language.

Onze komende reis vanaf 3 mei

Vanaf 3 mei: Noord Thailand, Laos en Cambodja (klik op de foto voor het reisverslag)

Wie zijn wij?

Wij zijn Henk en Jacqueline en wonen sinds 2012 op Bali. Wij gaan graag op ontdekkingsreis in Indonesie en andere landen in Azie

Welkom op ons blog

Aantal pageviews t/m vandaag

Totaal aantal pageviews t/m vandaag

Hot news

Een mijlpaal: Woensdag 23 december 2020
300.000 vieuws.

Translate our blog in your language

dinsdag 12 juni 2018

De eerste dag Bangkok

Het is maandag 11 juni en het is half 8 in de morgen en de hoogste tijd om te vertrekken naar Bangkok, de hoofdstad van Thailand. Maar eerst nog even een dag bijpraten in huize Anjo en Leo in Kesiman. Het is gezellig, we kletsen en lunchen. Het is 10 uur in de avond en we roepen via de app een Grabtaxi om naar het vliegveld te gaan. We zijn daar aan de vroege kant maar we vermaken ons kostelijk met mensen kijken. Het wemelt er van de Chinezen en Jappen, bijzondere mensen toch. De geplande vlucht van 01.35 uur vertrekt, mede door een aantal laatkomers, om dan vier uur later te landen op het het vliegveld Donmueang van Bangkok. We hebben alleen handbagage dus zijn we snel bij de paspoortcontrole voor een stempel. Nog even wat geld wisselen en een internetkaart kopen en op het gemakkie naar de busstandplaats. De bus A4 vertrekt pas om zeven uur en het is nog maar kwart over zes. Bus A1 staat er al en de chauffeur wenkt dat we toch in kunnen stappen en dan twee haltes later overstappen op bus 3. We zitten in de ijskoude bus te wachten en te wachten maar vertrekken doet ie niet. Met bijna bevroren oorlellen stappen we weer uit....dan toch maar een taxi. De taxi worstelt zich voor 500 Baht door de ochtendspits. Ook Bangkok heeft hiermee te maken. Om half negen konden we ons melden in het Hotel New Siam Palace Ville. We kunnen op de kamer om 14.00 uur maar na betaling van 200 Baht kan dat gelijk, helaas zonder een ontbijtje. Niet erg want een straat verderop volop mogelijkheden voor een broodje met een gebakken eitje en een schaaltje fruit.
We frissen ons op en lopen in een kwartiertje naar de prachtige tempel Wat Phra Kaew. We zijn niet alleen dat is duidelijk. Veel groepen met voorop iemand met een vlaggetje gaan ons voor. Wat een drukte! Massatoerisme! Maar de tempel is prachtig en daar komen we voor. We genieten volop. Het naast gelegen Koninklijk Paleis is vandaag gesloten. Die bezoeken we dan een andere dag samen met de tempel Wat Pho. Het is inmiddels rond het middaguur en lopen terug langs de rivier, snuffelen in stalletjes, een gebit wordt gerepareerd (niet de mijne) en we drinken onderweg nog een zalige mangoshake. Terug in het hotel....de hoogste tijd voor de welkome siesta. Lekker een uurtje geslapen, we worden gewekt door de airco....tis een herrieschopper. Onze magen rammelen. Naast het hotel Pad Thai gegeten....heerlijk! Na deze lange dag voelen onze spieren stijf en stram en daar hebben ze hier een prima oplossing voor. De Thaise Massage. Na een dik uur lopen we als nieuw terug naar de kamer. Vanavond nog een happie eten en dan kunnen we terugkijken op een mooie dag.