Translate our blog in your language.

Onze komende reis vanaf 3 mei

Onze komende reis vanaf 3 mei
Vanaf 3 mei: Noord Thailand, Laos en Cambodja (klik op de foto voor het reisverslag)

Wie zijn wij?

Wie zijn wij?
Wij zijn Henk en Jacqueline en wonen sinds 2012 op Bali. Wij gaan graag op ontdekkingsreis in Indonesie en andere landen in Azie

Welkom op ons blog

Welkom op ons blog

Aantal pageviews t/m vandaag

Aantal pageviews t/m vandaag

Totaal aantal pageviews t/m vandaag

Hot news

Een mijlpaal: Woensdag 23 december 2020
300.000 vieuws.

Translate our blog in your language

zaterdag 29 oktober 2022

Simkaart

Dag 3

Het is frisjes in het warme land Spanje. De temperatuur zakt in de nacht naar 14 graden en dat is voor ons aan de koude kant. We liggen onder drie dekens met een koude neus want die kunnen we niet afdekken. Word ik midden in de nacht wakker om het toilet te gaan bezoeken….hartstikke donker…ik zie geen hand voor ogen. Ik ben bang dat ik tegen een onbekende muur aan ga lopen en dus pak ik mijn smartphone om een lampie te maken. De smartphone doet het maar is geblokkeerd en moet ik de pincode ingeven van de simcard die we gekocht hebben op het vliegveld. En die pincode, die op een kaartje staat, kan ik niet meer vinden. Wellicht niet ontvangen…ik weet het niet meer. Dus hebben en we een probleem. Het toilet kan ik gelukkig vinden op de tast zodat ik wel mijn behoefte kan doen maar mijn smartphone geeft niet thuis. Dus de volgende dag naar de winkel van Orange in Almoradi voor raad. In de ochtend is het al 18 graden en de zon komt eraan zodat de temp lekker kan oplopen. Heerlijk najaarsweer. De juffrouw van Orange is heel erg vriendelijk en is bereid ons te helpen door te bellen naar de telefoonwinkel Betel Phone op het vliegveld terminal 1 in Madrid. Ze gaat teruggebeld worden dus kunnen wij wel even een cortado (koffie) gaan drinken op het plein voor de kerk. Na 20 minuten gaan we terug en we krijgen te horen dat er niets bekend is over de door ons gekochte simcard. Paspoort en naam is onbekend dus de conclusie is dat de kaart zonder registratie aan ons is verkocht. De dame in de winkel doet haart uiterste best en maakt een nieuwe kaart met registratie voor 20 euro en daarvoor krijgen we 100 GB. Dat krijgen we in twee weken nooit op maar we zijn blij dat ze ons zo goed heeft geholpen. Later deze dag doen we wat boodschappen en we nemen onze rust. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten