Translate our blog in your language.

Japan Kanto and Tohuku

Japan Kanto and Tohuku
Onze reis naar Noord Japan: Tokyo-Kanto-Tohuku (klik op de foto)

Wie zijn wij?

Wie zijn wij?
Wij zijn Henk en Jacqueline en wonen sinds 2012 op Bali. Wij gaan graag op ontdekkingsreis in Indonesie en andere landen in Azie

Welkom op ons blog

Welkom op ons blog

Aantal pageviews t/m vandaag

Aantal pageviews t/m vandaag

Totaal aantal pageviews t/m vandaag

Hot news

Een mijlpaal: Woensdag 23 december 2020
300.000 vieuws.

Translate our blog in your language

vrijdag 2 juni 2017

De witte Kaketoe

Vrijdag 2 juni 2017
De dag van de herkansing. Ik heb met Lambert, de vogelgids, om half zes bij zijn huis afgesproken. Kwart voor vijf eruit, aankleden en in het donker naar de andere kant van de heuvel waar het betonpad van het dorp begint. Zo links en recht is er al leven in de kampoeng. Even voor half zes ben ik daar. Ik roep hard "selamat pagi".....even later zie ik een zaklamp verschijnen. Daar is Lambert. Hij voorop en ik erachter naar de de top van de jungle. We worden vergezeld door een zwerm muggen. Als we de observatiepost hebben bereikt is het zes uur en het begint licht te worden. Zullen de paradijsvogels vandaag wel op een tak van die dikke boom gaan zitten. Het is half zeven en nog geen Isadora gezien. We blijven nog een kwartiertje en gaan daarna door de dichte jungle naar een andere plek. Het is warm en klam. Ik zweet me het lazerus. Nog steeds geen paradijsvogels totdat we op een open plek komen...en daar vliegen er twee over. Te snel voor een foto. Lambert geeft niet op en we lopen verder de jungle in. De muggen blijven ons heel vervelend gezelschap houden. Inmiddels zijn we al een uur aan de wandel als we vier witte kaketoes zien wegfladderen, later gaan ze netjes zitten voor de foto. We lopen richting het dorp en horen veel vogelgeluiden. Weer klappen er twee paradijsvogels over. Helaas hebben we ze zittend niet kunnen spotten. Wel diverse papegaaien, een Hornbill en diverse kleine zangvogels. Ook de visarend zit weer boven in een boomtop. Doorgezweten komen we beneden in het dorp. Ik geef Lambert wat geld en een stevige handdruk want hij is gewoon een goede gids en een leuke positief ingestelde vent. Hij gaat naar links en ik sla rechts af terug naar de homestay. Een prachtige vroege ochtend ondanks het niet kunnen fotograferen van de paradijsvogel. Ik had me goed ingepakt maar ben toch volledig lek gestoken. Het hoort erbij!
We hebben de rugzakken ingepakt en vertrekken om half 10 naar Wasai. Daar nemen we de snelle boot om 14.00 uur naar Sorong. De chauff van het hotel komt ons weer ophalen en brengt ons morgen naar het vliegveld. En dan via Makassar weer naar huis. Een geweldige trip naar Raja Ampat en de Baliem Vallei in West papua zit erop. Morgen terug naar Bali "pulang" via Makassar.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten