Translate our blog in your language.

Onze komende reis vanaf 3 mei

Onze komende reis vanaf 3 mei
Vanaf 3 mei: Noord Thailand, Laos en Cambodja (klik op de foto voor het reisverslag)

Wie zijn wij?

Wie zijn wij?
Wij zijn Henk en Jacqueline en wonen sinds 2012 op Bali. Wij gaan graag op ontdekkingsreis in Indonesie en andere landen in Azie

Welkom op ons blog

Welkom op ons blog

Aantal pageviews t/m vandaag

Aantal pageviews t/m vandaag

Totaal aantal pageviews t/m vandaag

Hot news

Een mijlpaal: Woensdag 23 december 2020
300.000 vieuws.

Translate our blog in your language

vrijdag 4 oktober 2013

een service- en wasbeurt

Het is gisterenavond tijdens het nuttigen van een boterham. "Waar ligt het serviceboekje van de Honda Vario?" "Oh..dat zal wel in de kast liggen bij de andere boekjes". Klopt....gevonden. Het is alweer 8 maanden geleden dat ie een servicebeurt heeft gehad. Ik heb toch niet veel om handen dus ga ik vandaag naar Negara. Heerlijk toerend, met de kop zonder helm in de wind, door de rijstvelden. Vlak voor Negara linksaf een klein weggetje in en...oeps komt er weer iemand binnendoor...dat scheelt weer niet veel. Heel veel Balinezen weten het verschil tussen rechts en links niet. Links af...weer linksaf...rechtsaf...weer rechtsaf....even stoppen vlak voor net oprijden van de hoofdstraat om de helm op te doen want in Negara let de politie op het dragen ervan.....en linksaf naar de Honda-garage. Ik zwiep de "sekuter" het pad in tussen het kantoor en de werkplaats. En hoppa in de remmen! Er komt direct een monteur naar me toe met "servis?" "jazeker"... hij stapt op en rijdt 'm direct de brug op en begint te sleutelen. Ik zetel me naar op één van de wachtbankjes en doodt de tijd met het kijken naar een sneeuwerige beeldbuis waarop een programma te zien is over een blindedarmontsteking met ook het verwijderen ervan. Na een half uurtje wordt er gewenkt door een vriendelijk lachend meisje achter de balie.....zo te zien is ie is klaar. Even afrekenen en weer wegwezen.
Zo dat is weer geregeld...olie ververst, filters vernieuwd, alle stof weggespoten en alles weer afgesteld en gecontroleerd. En dat voor RP 82.000 (5,50 euro).
Vanuit Negara kom ik altijd op de terugweg langs bij Edy's. Een prima adresje voor het laten wassen van de "sekuter". Terwijl ik aan de overkant in een lui ogende en schaduwrijke balé heb plaatsgenomen beginnen de twee jongens met afspuiten. Daarna flink in het sop en weer afspuiten. Drogen met het het luchtpistool en lappen, dan in de was zetten en uitpoetsen ook met lappen. Met een "als nieuwe" Honda reed ik huiswaarts. En dat voor RP 7.000 (45 cent).
een half uurtje sleutelen voor RP 82.000
en een half uurtje poetsen voor RP 7.000

Geen opmerkingen:

Een reactie posten