Translate our blog in your language.

Onze komende reis vanaf 3 mei

Onze komende reis vanaf 3 mei
Vanaf 3 mei: Noord Thailand, Laos en Cambodja (klik op de foto voor het reisverslag)

Wie zijn wij?

Wie zijn wij?
Wij zijn Henk en Jacqueline en wonen sinds 2012 op Bali. Wij gaan graag op ontdekkingsreis in Indonesie en andere landen in Azie

Welkom op ons blog

Welkom op ons blog

Aantal pageviews t/m vandaag

Aantal pageviews t/m vandaag

Totaal aantal pageviews t/m vandaag

Hot news

Een mijlpaal: Woensdag 23 december 2020
300.000 vieuws.

Translate our blog in your language

zondag 13 maart 2011

Spanje - Prutswerk

In de jaren tussen 1990 en 1998 had Spanje te maken met een bouwboem. In deze periode werd er veel en vooral snel gebouwd. Dit ging vaak ten koste van de kwaliteit maar dat maakte niet uit want de huizen werden toch wel verkocht. Vele woningen uit die tijd hebben ook een zwembad die ook met dezelfde snelheid in elkaar gezet zijn. Twee weken geleden werd ik gebeld door een zwembadeigenaar met de vraag of ik eens wilde komen kijken want er stond al die jaren water in het pomphuis. Uiteraard vanuit mijn vak ben ik daar heengegaan en kwam tot de ontdekking dat deze pompinstallatie zonder enig verantwoordelijksheidgevoel in elkaar is geflanst.  Uiteraard heb ik de reparatie (een nieuwe selectie-hendel en nieuwe pvc-verbindingen) kunnen uitvoeren zodat er geen lekkage meer is. Maar het meest verbaasde ik me over de opmerking:"het is toch normaal dat er water in het pomphuis staat". Hopelijk nemen de overgebleven zwembadbouwers nu wel de tijd om een degelijk zwembad te bouwen nu we te maken hebben met een economisch zeer slechte tijd in Spanje.
Velen zijn inmiddels failliet of gestopt. Een sinaasappelboer uit ons dorp is in 1998 begonnen met het bouwen van zwembaden omdat dat meer geld opbracht. Maar zwembaden bouwen is toch wat anders dan sinaasappelen plukken dus bouwt hij nu geen baden meer. En laten we het maar niet hebben over de kwaliteit die hij achter heeft gelaten. Hij is nu met volle zakken en een glimlach met pensioen en neemt elke dag z'n borreltje in de dorpskroeg. Crisis??? het zal hem worst zijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten