Translate our blog in your language.

Onze komende reis vanaf 3 mei

Onze komende reis vanaf 3 mei
Vanaf 3 mei: Noord Thailand, Laos en Cambodja (klik op de foto voor het reisverslag)

Wie zijn wij?

Wie zijn wij?
Wij zijn Henk en Jacqueline en wonen sinds 2012 op Bali. Wij gaan graag op ontdekkingsreis in Indonesie en andere landen in Azie

Welkom op ons blog

Welkom op ons blog

Aantal pageviews t/m vandaag

Aantal pageviews t/m vandaag

Totaal aantal pageviews t/m vandaag

Hot news

Een mijlpaal: Woensdag 23 december 2020
300.000 vieuws.

Translate our blog in your language

zondag 12 april 2015

Ongerept

Het is tegen zessen als ik gewekt wordt door de kwetterende rupsvogeltjes. Jacqueline draait zich nog een keertje om en ik stap uit bed om onze hond Madé te begroeten die nog lui op de bank ligt. Haar staart zwiept heen en weer en dat zegt al genoeg. Ik tap een koppie warm water en hang er een theezakkie in. Vier kier op en neer en mijn koppie thee is klaar. Ik nestel me in een stoel op het voorterras met de iPad om te zien of er nog bijzonder nieuws is in de wereld. Niet veel of het moet zijn dat een voetbaltrainer zijn hand en de dugout kapot heeft geslagen en dat Obama zijn hand heeft geschud met die van Castro. Dit is mooi nieuws na 50 jaar. Alle berichten over het oorlogsgeweld in de wereld sla ik over. Inmiddels is Madé verhuist van de bank naar het matje aan mijn voeten. Haar snoet plat op de grond wachtende tot ik het seintje geeft dat we naar het strand gaan. Het is een kwartiertje over zessen en het is zover. Ze tilt haar hoofd op en blikt enthousiast omhoog......we gaan!
Het strand is ongerept en verlaten. Niemand te zien behalve een paar kwallen die vannacht zijn aangespoeld. De zon steekt zijn prachtige kleuren om de hoek van een grote boom. Een zeearend heeft net zijn kostje vis opgepikt uit zee en vliegt terug naar zijn nest in een kokospalm. De dag is begonnen. Een honderdtal meters verderop zit een vrouw met haar dochter te wachten tot vaders weer met zijn bootje terug komt van zee met de verse vis. Zij zijn de enigen lokals die ik heb gezien deze ochtend. Ondanks dat het fenomeen "weekend" hier van veel mindere betekenis is dan in het Westen is het op zondag toch rustiger met de visserbootjes dan op andere dagen. Na een half uurtje dollen met de hond gaan we terug want ze weet dat ze dan wat lekkers van Pedigree krijgt. Teruglopend schiet een gedachte door mijn hoofd...."wat is deze plek toch prachtig met zijn ongerepte brede strand en ruisende zee". De fluitende vogels begeleiden mij naar huis. Made een snackie en ik een bakkie koffie.
tegen half zeven.....een prachtige plek ver weg van het toerisme
vers aangespoeld
wachten op het bootje met de verse vis

Geen opmerkingen:

Een reactie posten