Translate our blog in your language.

Onze komende reis vanaf 3 mei

Onze komende reis vanaf 3 mei
Vanaf 3 mei: Noord Thailand, Laos en Cambodja (klik op de foto voor het reisverslag)

Wie zijn wij?

Wie zijn wij?
Wij zijn Henk en Jacqueline en wonen sinds 2012 op Bali. Wij gaan graag op ontdekkingsreis in Indonesie en andere landen in Azie

Welkom op ons blog

Welkom op ons blog

Aantal pageviews t/m vandaag

Aantal pageviews t/m vandaag

Totaal aantal pageviews t/m vandaag

Hot news

Een mijlpaal: Woensdag 23 december 2020
300.000 vieuws.

Translate our blog in your language

donderdag 13 november 2014

eigenwijs

Hoe eigenwijs kan een Balinese timmerman zijn. Heel erg eigenwijs. In het kader van de keukenrenovatie hebben we ook bij een timmerman in Negara de opdracht neergelegd om een hoekkast op maat te maken. Hij zei: "geen enkel probleem...maken we". Over twee weken is de kast klaar. Na een week ben ik gaan kijken en ja hoor het was al bijna klaar. Alleen nog schuren en lakken."In welke kleur moet ie worden geschilderd? Ik vertelde hem dat we alle meubelen en keuken in "Walnootbruin" van Movilex hebben. "Oh..verf van Movilex heb ik niet". Ik zei: "maak niet uit..ik haal wel een bus verf voor je". Hij zei me dat ie dat prima vond. Drie dagen geleden ben ik weer gaan kijken en ja hoor de kast was klaar. Hij zei: "We hebben 'm niet met de kwast geschilderd maar mooi strak gespoten". Oh geweldig! En ja hoor...mooi strak maar ik twijfelde al aan de kleur. Het kastje zat inmiddels onder een laag stof dus ik kon niet echt de kleur beoordelen maar ik ging ervan uit dat ie de door mijn gebrachte bus verf wel zou hebben gebruikt. Vandaag hebben ze het kastje gebracht en onze eerste conclusie was: "de kleur is niet goed"!!! "Hé Putuh waarom heb je niet de juiste kleur? Hij zei: "Omdat ik de kast heb gespoten heb ik niet jouw bus verf gebruikt maar het is wel walnootbruin hoor"! Nou echt niet! De kast is prachtig gemaakt daar zullen we niet over zeuren maar de kleur hé. Morgen ga ik nog even naar hem toe om mijn niet gebruikte bus verf op te halen en wellicht kan ie ook het hout van de keuken spuiten in dezelfde "zijn" walnotenbruinen kleur. We zullen zien!
in het zonlicht lijkt het de juiste kleur
maar in werkelijkheid niet....de juiste kleur is zoals de deur en de keuken....maar de kast is wel prachtig gemaakt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten