Translate our blog in your language.

Onze komende reis vanaf 3 mei

Onze komende reis vanaf 3 mei
Vanaf 3 mei: Noord Thailand, Laos en Cambodja (klik op de foto voor het reisverslag)

Wie zijn wij?

Wie zijn wij?
Wij zijn Henk en Jacqueline en wonen sinds 2012 op Bali. Wij gaan graag op ontdekkingsreis in Indonesie en andere landen in Azie

Welkom op ons blog

Welkom op ons blog

Aantal pageviews t/m vandaag

Aantal pageviews t/m vandaag

Totaal aantal pageviews t/m vandaag

Hot news

Een mijlpaal: Woensdag 23 december 2020
300.000 vieuws.

Translate our blog in your language

woensdag 13 augustus 2014

de zeemeermin

Het is kwart over zes in de vroege ochtend. Het is nog niet helemaal licht maar de vogels zijn al in voorbereiding op hun concert. Het is augustus en dat is voor ons een "dekbedmaand". Het is koel met 21 graden en dan is slapen "zonder' een frisse bedoeling. De hond is al ongeduldig want die weet dat we gaan wandelen. We lopen naar het strand en worden welkom geheten door een donkere lucht. Het dreigt te gaan regenen. Maar desondanks gaan we toch richting de zonsopgang want die is zich verderop al aan het melden. Het drupt even...maar de donkere wolk is maar tijdelijk. We lopen over het strand naar de zeemeermin van Delod Berawa. In de contouren van de opkomende zon een prachtig beeld. Terug lopen we langs een paar karaokebarretjes die strak aan het strand zijn gelegen. Het is stil...muisstil...en dat is in de late avond wel anders. Teruglopend over het bospad voel ik de zon al in mijn nek prikken. Nog een kilometertje over het strand en dan is het tijd voor de koffie. Een nieuwe dag is aangebroken!
de zeemeermin van Delod Berawa
in de contouren van de opkomende zon
een muisstil karaokebarretje....nog wel!
en toch ben ik  niet alleen...Balinezen staan altijd vroeg op
ik laat de hond uit...hij zijn koe...voor mij een huisdier...voor hem een kostbaar bezit!
Madé komt mij en mijn schaduw tegemoet
achterom gekeken loop ik terug over het strand naar huis

nog een klein stukje strandnatuur en dan de koffie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten