Translate our blog in your language.

Onze komende reis vanaf 3 mei

Onze komende reis vanaf 3 mei
Vanaf 3 mei: Noord Thailand, Laos en Cambodja (klik op de foto voor het reisverslag)

Wie zijn wij?

Wie zijn wij?
Wij zijn Henk en Jacqueline en wonen sinds 2012 op Bali. Wij gaan graag op ontdekkingsreis in Indonesie en andere landen in Azie

Welkom op ons blog

Welkom op ons blog

Aantal pageviews t/m vandaag

Aantal pageviews t/m vandaag

Totaal aantal pageviews t/m vandaag

Hot news

Een mijlpaal: Woensdag 23 december 2020
300.000 vieuws.

Translate our blog in your language

woensdag 11 september 2013

grastransplantatie

Weer een mooie blauwe lucht met aan de horizon één witte wolk. Geen wind en de temp. om 11.30 uur is 28.3 graden met een LV van 89%. Dus we gaan weer een schitterende dag tegemoet.
Het was een lastige nacht voor Madé na de operatie van gisteren. Omdat ze steeds aan de gehechte wond wil likken heeft Jacqueline haar de gehele nacht in de gaten gehouden.
Ze heeft een paar dagen geduld nodig om de antibiotica z'n werk te laten doen. Hopelijk gaat ze weer de oude worden. Morgen komt de dokter voor controle. We zullen het zien.
Een paar dagen geleden reed ik in Negara het voetbalveld voorbij. Ik had al gezien dat ze de grasmat aan het renoveren waren maar niet wetende hoe. Dus ben ik afgestapt en ben gaan kijken. Ze trekken van de bestaande graspolletjes één of meerdere sprietjes eruit en die planten ze weer opnieuw op een kale plek. En dat, met veel water, laten ze weer groeien tot een respectabele mat. Het blijft wel een knollentuin maar voor hier voldoende bruikbaar. Bij het verlaten van het sportcomplex viel mijn oog op het voetbaldoel. Toen moest ik ineens denken aan de tijd dat ik ook nog voetbalde en we een uitwedstrijd speelden ergens in de Alblasserwaard bij een club van de onderbond met een doel waarbij ik aan de ene kant de lat kon aanraken en aan de andere kant 10 cm tekort kwam.
sprietje voor sprietje eruit steken
om ze weer elders op kale plekken te planten
let op de doellat...een beetje scheef is ook recht denken ze hier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten