Translate our blog in your language.

Onze komende reis vanaf 3 mei

Onze komende reis vanaf 3 mei
Vanaf 3 mei: Noord Thailand, Laos en Cambodja (klik op de foto voor het reisverslag)

Wie zijn wij?

Wie zijn wij?
Wij zijn Henk en Jacqueline en wonen sinds 2012 op Bali. Wij gaan graag op ontdekkingsreis in Indonesie en andere landen in Azie

Welkom op ons blog

Welkom op ons blog

Aantal pageviews t/m vandaag

Aantal pageviews t/m vandaag

Totaal aantal pageviews t/m vandaag

Hot news

Een mijlpaal: Woensdag 23 december 2020
300.000 vieuws.

Translate our blog in your language

zaterdag 27 oktober 2012

bamboebos

Het is 5 uur in de namiddag. Ondanks de draaiende ventilatoren die overuren maken is het warm, benauwd en zweterig. De temp. is  31,9 graden, de LV is 74%e en het is bijna windstil.
Vanmorgen was ik nog even in Negara voor een kleine boodschap. En passant ben ik langs het terrein gereden waar buurman Jan zijn nieuwe huis laat bouwen. Met een mannetje of 12 zijn daar "druk" aan de gang. Het is momenteel een woud van bamboepalen die dienen als stempels voor de te storten vloer. Die gasten zie je niet door een woud van palen maar je hoort ze wel....tok...tok..tok en soms een zagend geluid als de bamboepaal te lang is. Vandaag zag ik ze niet en hoorde ze ook niet want ze hebben een paar dagen vrij vanwege het offerfeest van de moslimgemeenschap. Vanaf maandag zijn ze weer te horen en met een beetje geluk ook te zien. 
Jan's bamboebos

3 opmerkingen:

  1. Ik doe een kleine boodschap gewoon thuis. Is je toilet soms stuk?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Katrien en René28 oktober 2012 om 16:15

    Bij jullie wordt dus toch ook gebouwd met palen. Reden? aardbevingen of overstromingen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wilde ook al vragen, waarom doe je zoiets buitenhuis, wij doen dat gewoon thuis. Maar ja je weet het maar nooit, hahaha, alles kan daar geloof ik.

    BeantwoordenVerwijderen