Translate our blog in your language.

Onze komende reis vanaf 3 mei

Onze komende reis vanaf 3 mei
Vanaf 3 mei: Noord Thailand, Laos en Cambodja (klik op de foto voor het reisverslag)

Wie zijn wij?

Wie zijn wij?
Wij zijn Henk en Jacqueline en wonen sinds 2012 op Bali. Wij gaan graag op ontdekkingsreis in Indonesie en andere landen in Azie

Welkom op ons blog

Welkom op ons blog

Aantal pageviews t/m vandaag

Aantal pageviews t/m vandaag

Totaal aantal pageviews t/m vandaag

Hot news

Een mijlpaal: Woensdag 23 december 2020
300.000 vieuws.

Translate our blog in your language

woensdag 5 september 2012

kokosnoten

Het is bijna acht uur in de avond en het is 26,7 graden met een LV van boven de 90%. Er is weer geen wind.
Als ik door de rijstvelden en de dorpen rij dan ik zie ik vaak werkende mensen om me heen. Er zijn diverse manieren om geld te verdienen om te kunnen voorzien in het dagelijks onderhoud.
Een straat verderop op de grens van Yeh Kuning en Air Kuning zijn vrouwen bezig om kokosnoten van hun schil te ontdoen. Daarna schrapen ze de "kelapans" schoon. Ze ontvangen 65 roepia's per noot en ze doen er zo'n 1000 per dag. Dus verdienen ze 65.000 RP per dag en dat im omgerekend 5,65 euro.
vrolijk hard werken
nog een paar kokosnoten te gaan

2 opmerkingen:

  1. is voor daar toch geen gek salaris toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook maar eens proberen om die 1000 te halen?

    Ik zie Jac. met deze temperaturen met een vest heeft ze het nu al koud?

    BeantwoordenVerwijderen