Translate our blog in your language.

Japan Kanto and Tohuku

Japan Kanto and Tohuku
Onze reis naar Noord Japan: Tokyo-Kanto-Tohuku (klik op de foto)

Wie zijn wij?

Wie zijn wij?
Wij zijn Henk en Jacqueline en wonen sinds 2012 op Bali. Wij gaan graag op ontdekkingsreis in Indonesie en andere landen in Azie

Welkom op ons blog

Welkom op ons blog

Aantal pageviews t/m vandaag

Aantal pageviews t/m vandaag

Totaal aantal pageviews t/m vandaag

Hot news

Een mijlpaal: Woensdag 23 december 2020
300.000 vieuws.

Translate our blog in your language

dinsdag 25 september 2012

De etalagepop

Een warme dag met temp. om kwart voor vijf in de middag van 30,8 graden en een LV van 68%.Er staat nauwelijks wind. 
In de 5 maanden dat we op Bali wonen hebben we al bizarre, hele vreemde en ook hectische taferelen in het verkeer meegemaakt. Als we voor een verkeerslicht staan te wachten valt het me altijd weer op dat er zeker 6 autos of motoren een rood licht "pikken". Vorige week reed ik ergens weg en toen pikte ik een oranje licht en ja hoor direct een agent achter me aan en ik werd meegenomen naar de post. Alle papieren laten zien en die waren in orde. Ik kreeg een boete voorgeschoteld van 500.000 RP. Maar na een half uur lullen over Gullit, Rijkaard en van Basten mocht ik weer gaan zonder te betalen. Blijkbaar is deze geüniformeerde ambtenaar geïnteresseerd in de oud-internationals van Oranje want ze zijn alle drie al jaren gestopt met ballen. Dus ik kwam er goed van af. In het vervolg stop ik braaf bij oranje en rood. Wat de rest doet zal me worst zijn!
Maar dat van vandaag sloeg echt alles. Tijdens mijn bijna dagelijkse ritje naar en door Negara kwam ik langs één van de talrijke politieposten. En wat ik vandaag daar zag...........in de politiepost.....
Een als agent aangeklede etalagepop met zijn starre blik op de uitkijk over een kruispunt terwijl de echte agent achter de rug van deze stuurse pop zijn krantje zat te lezen. Hoe simpel kan werken zijn! Of is dit nu het echte delegeren? Laat het me weten!
terwijl de etalagepopagent op de uitkijk staat leest de "echte" z'n krantje
koffietijd op de politiepost

1 opmerking:

  1. Schitterend. Wat een leuk verhaal. Is nog eens wat anders dan je uitsloven in de hitte. Geen wonder dat er dan door rood wordt gereden. Maar als buitenlander val je ,zeker in jullie gebied, op.

    BeantwoordenVerwijderen