Translate our blog in your language.

Onze komende reis vanaf 3 mei

Onze komende reis vanaf 3 mei
Vanaf 3 mei: Noord Thailand, Laos en Cambodja (klik op de foto voor het reisverslag)

Wie zijn wij?

Wie zijn wij?
Wij zijn Henk en Jacqueline en wonen sinds 2012 op Bali. Wij gaan graag op ontdekkingsreis in Indonesie en andere landen in Azie

Welkom op ons blog

Welkom op ons blog

Aantal pageviews t/m vandaag

Aantal pageviews t/m vandaag

Totaal aantal pageviews t/m vandaag

Hot news

Een mijlpaal: Woensdag 23 december 2020
300.000 vieuws.

Translate our blog in your language

donderdag 17 mei 2012

De kapper


Wederom een zonnige morgen maar daarna weer enige bewolking met een temp. van 28,3 graden om 18.30 uur met een LV van 83%. Windstil.
Terwijl Putu aan het schoonmaken was op aanwijzigingen van Jac. ben ik naar het naastgelegen dorp gereden om het elektra te betalen. Hierna naar het Kantor Pos (Postkantoor) om een brief te posten maar helaas vandaag "tutup" (gesloten).Waarom? Het zal wel wegens een ceremonie zijn geweest. Dus terug naar huis voor de koffie. Putu was inmiddels klaargedweild dus samen even langs de timmerman om een vlonder op te halen en doorgereden naar Negara om een Soto Ayam aan de Warung te verorberen. De vrouw van de Indonesische kippesoep was niet thuis maar de buurvrouw had Nasi Kecel en Miesoep. Dus dan dat maar. Smaakte ook niet slecht! Tijdens het eten realiseerde ik me dat de haren inmiddels behoorlijk aan de lange kant waren dus doorgereden naar de kapper in het pand van Hardy's (de supermarkt). Ik had de kapper al eerder zien zwaaien met zijn schaar maar toen had ik enige twijfel over zijn vakmanschap maar vandaag heb ik toch maar doorgezet.



zo ongeveer 1 cm, doe maar!
Naar binnen en gaan zitten. Ik heb het al meerdere keren geprobeerd uit leggen, in Vietnam, in Maleisië, elders op Bali, dat er maar 1 centimeter geknipt hoeft te worden. Ook deze man begreep het helemaal. Hij begon keurig met 1 centimeter. Dat zag er niet slecht uit, een beetje scheef, maar ach! En toen begon ie uit te dunnen, en nog meer uit te dunnen. Ik dacht:
"zo meteen dunt ie ook mijn hoofdhuid nog uit" maar zover kwam het gelukkig niet. Maar inmiddels was het wel wederom de bekende aziatische warmweercoupe geworden. Geen 1 centimeter maar voor 8 weken eraf. Nog even met het hoofd in de wasbak en klaar was ie! Het bouwjaar van deze ligstoel met de koudwaterwasbak was niet te ontdekken maar wel ééntje met een afvoer......en wat voor één! En dat alles voor 15.000 RP = 1,30 euro exclusief het nekkie uitscheren want dat moesten we zelf maar doen!
de koudwaterwasbak
een afvoer is een afvoer!

2 opmerkingen:

  1. Katrien en René19 mei 2012 om 19:04

    alles blijft gewoon een avontuur en jullie ontdekken steeds weer leuke dingen. geniet ervan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Henk, je bent nu wel bij de kapper geweest maar wil eigenlijk wel het resultaad zien.

    Groetjes Ria en Willem.

    BeantwoordenVerwijderen